CITAT (Pirum @ 31-08-2006, 17:05)
Hum, tänkte hålla mig borta från den här tråden...men när var det egentligen "alla" började raka sig. Menar kvinnor då alltså; ben och under armar. Runt 1990? Kommer inte ihåg så bra. Men bara på några år så verkade rakningen ha exploderat i vanlighet.
CITAT (Pirum @ 31-08-2006, 20:53)
Vi är alla barn av vår tid antar jag, skönhetsideal förändras osv. Men alltså, den stora hetsen är väl inte mot kvinnor som rakar sig, utan mot kvinnor som INTE gör det. En kvinna med hårtofsar på 'fel' ställe ses väl som lika 'konstig' som en man som aldrig rakar skägget. Dvs, något som hör forntiden till ungefär. Helt klart har "media" och "mode" en stooor inverkan här, om det sedan är bra eller dåligt kan man diskutera i oändligheten. Men vi gör inte "egna val" opåverkade av omvärlden. "Alla ska få göra som de vill", javisst, men om nu kvinnor väljer att inte hyvla av sig, accepteras då detta fullt ut av alla som hyvlar sig? Njae, skulle tro att både naturliga och onaturliga kritiserar varandra mer än nödvändigt.
Hur som helst, eftersom jag själv inte ens tänkte gå in i tråden men nu ändå gjort det så kanske jag också bör ta och tacka för mig, i tråden alltså

..... Nej . nej! inte var det 1990.. jag är född 1946 och redan fjortonårig rakade jag armar och ben... alltså var året
1960.
Senare i vuxen ålder har jag (periodvis) inte varit lika noggrann med detta.
Lika lite som jag vill se kvinnor med hårtussar sticka ut här o där... vill jag inte heller se karlar med dito. Fast hår på bröstet tycker jag är snyggt.

på karlar alltså.
För ens egen trevnad tror jag att de flesta "fixar"... sedan att det finns en del som tror att män och kvinnor kan stöpas om till att bli en och samma...tycker jag är att slösa med energi.
Vi
är olika och kommer så alltid att vara.