CITAT (Bee @ 31-08-2006, 10:15)
CITAT (Carex @ 30-08-2006, 22:24)
Däremot tycker jag att man snabbare luktar under armarna om man är rakad, det blir liksom inte lika mycket luft som får passera om man tagit bort allt hår som ger lite "fluff"
Så sant, så sant. Detta har jag märkt när jag under en tid fick låta bli att raka mig under armarna pga kliande utslag (av deon!)
Sen hjälper det att använda sk "kristalldeo" som finns i både fast och flytande form. Det köper jag i hälsokostbutiken. Jag går aldrig mer tillbaka till "vanliga" deo. Helt luktfritt; man känner sig fräsch hela dagen.
Jag tror att "luktproblemen" har kommit i takt med att man återigen använder konstmaterial i kläderna. Minns 70-talets tajta tröjor med en rysning! Och så tar man på sig dom igen...

Jag vill tipsa om något mycket bra faktiskt!
Istället för parfym (vilket jag Aldrig använder) så finns det något som heter Bodyspray.....det är parfymerat kroppsvatten......det luktar gott.
Skillnaden med den sprayen mot parfym är att det inte är "äkta" parfym....
Anledningen att jag de sista 10 åren inte använt varken Deo eller Parfym är att min sambo har astma, han klara inte starka lukter och parfymer.....så jag vande mig vid att inte använda någonting....ända tills min lillasyster på nu 13 år talade om för mig jag kunde använda bodyspray.
Lånade hennes flaska innan jag köpte egen bara för att testa om det gick bra med gubben.....det funkade alldeles utmärkt! så nu kan jag känna mig fräsh igen när jag duschat!
Vad gäller rakningen så är det väl så att ju mer man rakar sig ju mer får man väl när man väl slutat raka sig??

Ska håret väck så är det vaxning som äller för mig.
jag vaxade benen för tre år sedan och på mitt högra ben har det fortfarande inte kommit nytt....så nu är det mycket enklare för min del då det bara är det vänstra benet jag behöver fixa *asg*
Trevlig kväll på er!