CITAT (Kat @ 01-09-2006, 02:09)
CITAT (LadyG @ 31-08-2006, 20:32)
Jag håller med dig Magdis, det finns gränser för vad jag kan gå med på

"...utan att det finns några vettiga skäl till det..."
Tycke och smak räknas med andra ord inte?
"...begränsar oss i vårt vardagsliv..."
Jag har aldrig kännt mig begränas av att inte ha en massa ludd i armhålorna som sticker ut ur linnet eller könshår som spretar från bikinin. Tvärt om skulle jag känna mig ytterst begränsad och obehaglig till mods om jag INTE fick ansa mig.
Anledningen till att du inte känner dig bekväm med det är att det inte lägre har det. Det är det som är norm.
Det finurliga med en norm är att det begränsar oss utan att vi ifrågasätter varför. Att vi gör saker som vi tror är baserade på "fri vilja", men som egentligen bara är ännu en del i vårt behov av att vara omtyckta och passa in.
Tycke och smak varierar med tiden.
Rosa var en gång en färg för män och hår var aldeles nyss något vi bara hade.
Jag skulle inte lägga mig i den här tråden mer, men jag kan inte låta vilka idiotier som helst passera:
Kat: Du vet inte vad jag känner eller varför. Försök inte ens. Du känner inte mig, vet inget om mig (egentligen) och kan inte ens börja gissa vad jag tänker, så försök inte leka sierska. Den typen av argumentationsteknik funkar eventuellt på skrämda fjortisar.
För övrigt: Vad vet du om min smak? (Läste du vad jag skrev nyss är svaret uppenbart:
inget) Jag struntar i hur andras smak varierat genom åren, men du verkar bry dig hejdlöst eftersom du går på som du gör.
Vem har sagt att män inte kan ha rosa? Du har inte varit inne på Dressman på sistone hör jag, de har jättesnygga skjortor (för MÄN) i olika rosa nyanser. De randiga var väl inte så fina, de såg ut som urblekta polkagrisar.
Jag försöker en gång till:
Jag struntar högaktingsfullt i vems idé det var från början och jag är hjärtligt trött på rödstrumpesnacket, så jag lämnar debatten med en önskan om att alla ska få vara som de själva vill.Och nu får det vara nog för min del för jag vill kunna raka mina ben om jag vill utan att nån ska komma och skriva mig på näsan.
Kan jag få det?!?Jiiiisses, ska vi bränna behåarna också? *skakar på huvudet*