CITAT (Hannele @ 01-09-2006, 12:00)
CITAT (Bettson @ 01-09-2006, 11:34)
De flesta som diskuterar detta är ju kvinnor. Men jag undrar mera över ditt intresse.
De flesta på Odla.nu är ju kvinnor..
Jomenvisst, fast när jag var liten och satt i garaget och lyssnade på bröderna och kusinerna när de diskuterade det mystiska kvinnosläktet så blev det nästan så att jag har undvikit att göra alla de saker som förvirrar män.
Men samtidigt så har jag haft svårt att förstå alla kvinnliga habrovinklar själv. Hade förutom mamma ( som inte var utseedefixerad) nästan inga kvinnors om förebilder i min närhet.
Och de män jag känner som är lite mognare har just sagt det, att kvinnor kan man aldrig förstå sig på.
Och att unga pojkar inte förstår sig på kvinnor för de har ju ofta begränsad erfarenhet. OCh de flesta lite mognare män har gett upp, de lever med sina kvinnor.
När någon mogen man faktist fortfarande är nyfiken på kvinnors seder och bruk, då har man ju liksom tillfälle att ställa frågan.
Är verkligen kvinnor och deras förehavanden så mystiska för män? Vad är det som är så mystiskt i så fall.
Själv har jag väldigt lätt att läsa av män nämligen och hur de tänker. Förutser deras förehavanden långt innan de själva gjort det. Får faktiskt tänka riktigt rejält ibland på att inte överutnyttja den förmågan, för det vore nästan osjysst.
Och maken känner jag fyra kvarter bort ungefär, vilket humör han är på när han är på väg hem.