Jag har ett litet problem. Som inte är så jättelitet ändå.
Jag har väldigt väldigt svårt att säga nej om dom ringer från jobbet och frågar om jag kan jobba.
T.ex. så sa dom förra fredagen (fredagen före förra veckan) att jag skulle jobba söndag-torsdag veckan som var nu senast, dessutom var det nattkörningar så jag fick egentligen helg på torsdag morgon. Kanonbra tyckte jag och åkte till min tjej 6 mil bort och skulle som en del kanske vet också kolla på lägenhet där.
När jag satt i bilen på väg dit vid 3 på eftermiddagen så ringde min chef och frågade om jag kunde komma och jobba "imorgon", alltså på fredagen när jag från början var lovad att vara ledig. Jag gick med på det men direkt efteråt så kände jag hur dumt det var....
Jag blev alltså tvungen att åka hem igen samma kväll och tillbaks dom där 6 milen igen kvällen efter för att kolla på en annan lägenhet.
Dessutom blev ju inte min tjej speciellt glad och inte jag heller..
Det är inte första gången det här händer.
Samtidigt så känns det ju som om jag borde ställa upp och visa att jag är bra att ha på jobbet så att dom ska vilja ha kvar mig. Har varit där sen 1 maj som "sommarjobbare" och fått provanställning nu fr.o.m. 1 sep.
Om jag skulle säga "Nej det kan jag inte" så känns det som om jag bara ger dom problem med att försöka hitta nån annan som kan jobba då.
Tråkigt...