CITAT (Hamilton @ 04-09-2006, 12:11)
CITAT (niklaswik @ 04-09-2006, 11:02)
....Jag kom just på en väldigt enkel sak som kanske gör det lite lättare för mig att säga nej. Jag kan ju helt enkelt fråga om det är några andra som dom också kan fråga först och om dom absolut inte kan så skulle jag väl kunna göra det.. Då blir det iaf lite lättare; antingen ringer dom inte mer, då har dom fått tag på nån, eller så ringer dom igen och har inte fått tag på nån annan, då "måste" jag ju göra det........
Det tycker jag var ett bra förslag

Sedan så tycker jag att det är bra att du är på "allerten" och vill jobba. Det är mycket viktigt när man är "ny" att man visar vad man går för. Men naturligtvis så kan du inte sedan fortsätta att jobb hur mycket som hellst. Men som ung orkar man en hel del. Men om du är "pigg" o vill jobba extra ofta så är jag övertygad om att din chef även respekterar och förstår när "du inte kann". Huvudsaken är att du inte känner dig
ytnyttjad utan att du känner dig
behövd Säger Hamilton som har en hel del med personal frågor/problem att göra.........
Som ung orkar man en hel del, det har du rätt i, dessutom tycker jag att jag har ett så jäkla roligt jobb så jag tycker egentligen det är sjukt att jag får betalt för det.

Hade jobbet varit dödstråkigt så hade jag definitivt sagt ifrån mer, menmen, nu är det som det är.
Hur roligt jobbet än är så är det ändå roligare att vara ledig.

Än så länge känner jag mig behövd, ändras det så får jag ta mig en funderare.
Neta:
Ung-och-barnlös-heten har nog lite med det att göra också, finns en kille som har barn som han har varannan vecka och dom veckorna får han jobba lite mindre så det är oftast då jag blir extrainkallad.