Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Prydnadsgräsproblem, råd och dåd tack!
          ewa zon 3
          Inlägg 04-09-2006, 17:03
          Länk hit: #1

Gäster

Provar med att flytta det här inlägget från Ogräs&Skadedjur och hoppas ni kan hjälpa mig unsure.gif
          Har många plantor av prydnadsgräset Deschampsia cespitosa/Tuvtåtel planterad i en stor slänt med massor av andra perenner. 1:a våren dök det upp lite självsådda plantor här och där, inget problem lätta att rycka bort. Men nu 2:a har den självsått sig i massor. Mitt problemområde är en stort område som är planterat med Vintergrönan - Vinca minor 'Alba'. Nu behöver jag råd och dåd. Vad göra? Kan jag hoppas på att vintern tar kål på det flesta av småplantorna?
          Snälla, säg inte att jag måste gräva upp allt. Marken är verkligen "armerad" av Vintergönan så det finns inga enskilda plantor att gräva upp och plantera om

/Ewa

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ewa zon 3
          Inlägg 04-09-2006, 17:16
          Länk hit: #2

Gäster

Nämen blink.gif Får väl kavla upp ärmarna och börja rycka upp gräsplantorna då sad.gif

/Ewa

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 02:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon