Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Länsförsäkringar Bank, Någon med erfarenhet?
          forget-me-not
          Inlägg 05-09-2006, 12:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

Jag funderar på att byta bank och var i telefonkontakt med Länsförsäkringar Bank på förmiddagen. Jag fick ett positivt intryck. Min bostadsrätt och bil är försäkrade i Länsförsäkringar redan. Men att byta bank från den jag haft de senaste 25 åren känns "stort" och jag vill därför höra vad ni har för erfarenheter. Både positiva och negativa erfarenheter.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fruberglund
          Inlägg 05-09-2006, 13:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

Vi ska faktiskt byta dit snart, är så nedrans trött på FSB som behandlar sina kunder som luft mad.gif Visst känns det stort att byta, jag har kunnat mitt nuvarande kontonummer utantill i massvis med år men samtidigt ska det bli så SKÖNT att slippa FSB!

Vi har våra huslån på Länsförsäkringar. Har även öppnat ett sparkonto till sonen med dispositionsrätt. Har även öppnat ett eget sparkonto för att kunna testa deras internetbank som funkar superbra. Kan se all låninformation där vilket jag tycker är bra. Det enda jag inte gillar är att man får en kod som inte går att ändra, man loggar alltid in med kod och inte med dosa som på FSB. Dosan använder man bara när man ska betala räkningar och för över pengar till andra än sina egna konton. Vet inte hur bra det är ur säkerhetsaspekt jämfört med dosan men man får väl se till att hålla reda på sin kod helt enkelt.

Länsförsäkringar har varit skitbra ända sen vi tog lånen för 4 år sen, supertrevliga att prata med (i alla fall här i Jönköping) och allt har funkat bra. Har skrivit om lånen när vi köpte bil också och nu ska vi åter låna lite pengar till mer tomt och i samband med det ska vi flytta alla våra bankaffärer dit.

Har även tänkt teckna deras nya pensionsförsäkring som bara kan öka och inte minska i värde smile.gif

Vi är väldigt nöjda med dem, de har bättre räntor på sina sparkonton m.m. också + att internetbanken är gratis = det finns alltså pengar att spara på att byta också smile.gif

Lycka till med dina bankaffärer!

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 04:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon