Nja, Gurkan, dels har vi väl egentligen inte tid att anlägga hela trädgården på en gång, fast jag har gjort det klart för honom att målet med trädgården är att inget gräs ska vara kvar (förutom prydnadsgräs)...
Han övar inte heller golfputtar, men han fixar och donar med gräset, strollrar och vertikalskär... och så påstår han att barnen ska ha någonstans att leka!!! Men, som jag hörde någon säga apropå "barnvänliga" trädgårdar med en stor fotbollsplan på: barn älskar att krypa och smyga runt i buskiga hemlighetsfulla trädgårdar.
Grejen är att ena året är jag rosenfrälst, nästa tomatfrälst, ännu nästa är det perenner som gäller, det fjärde är det fruktträd osv. Hade jag bara en 100 kvm för varje år som jag hittar på något nytt, så vore det ju toppen. Nu ska växthus, grönsaker, rosor, perenner, fruktträd, träd-som-blommar-på-bar-kvist osv. trängas på ca 300 kvm... Det är väl iochförsig bra med så många olika intressen i en trädgård, den läre ju bli lummig och hemlighetsfull genom alla saker som ska få plats
/Emma