Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Länsförsäkringar Bank, Någon med erfarenhet?
          forget-me-not
          Inlägg 05-09-2006, 12:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 691
          Medlem nr: 6 813

Jag funderar på att byta bank och var i telefonkontakt med Länsförsäkringar Bank på förmiddagen. Jag fick ett positivt intryck. Min bostadsrätt och bil är försäkrade i Länsförsäkringar redan. Men att byta bank från den jag haft de senaste 25 åren känns "stort" och jag vill därför höra vad ni har för erfarenheter. Både positiva och negativa erfarenheter.

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          fruberglund
          Inlägg 06-09-2006, 08:31
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 590
          Medlem nr: 4 227

CITAT (Felix matte @ 06-09-2006, 07:47)
          Jag har Fsb och där loggar jag in med kod om jag bara vill se
          kontoinformation.
          Om jag ska fixa betalningar, överföringar mm måste jag använda dosan.

Ser ut att vara samma system som LF.

Ja, fast inte riktigt ändå.

På FSB kan du välja att antingen logga in med dosan eller med pers.nr och kod (som du väljer själv). Det är endast när du loggat in med dosan du kan använda den, inte om du loggat in med pers.nr och namn. Då måste du i så fall gå ur igen och logga in med dosan om du vill betala räkningar etc.

På LF loggar du alltid in med persnr och kod och efter det kan du använda dosan om du vill men även bara göra överföringar mellan egna konton utan dosa. Det enda är att du inte kan välja en egen kod.

I det hela stora har de samma system men på lite olika sätt.

Ja, KURT, du har rätt. Det går inte att göra utlandsbetalningar hos LF och det motsatte sig mannen lite. Då sa jag att hur ofta gör du det då? Max nån gång om året så då får man väl betala det lilla extra då i så fall. VP-konto har de i alla fall.

Förra veckan gick jag vidare på en länk inne på internetbanken på LF så nu kommer mina skattepengar till mitt sparkonto där istället. Enkelt och smidigt att anmäla konto till skattemyndigheten på det sättet biggrin.gif

--------------------
          Hälsningar, fru Berglund

"Just remember in the winter, far beneath the bitter snows
          lies the seed that with the sun's love, in the spring becomes the rose!"

Min trädgårdshemsida (hemsidan är nere för tilllfället men kommer snart tillbaka med ny och förbättrad design!)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 31-07-2025, 18:44

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon