Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vad göra med bufflig chef?
          ester
          Inlägg 06-09-2006, 21:34
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 398
          Medlem nr: 82

Är vikarie sedan många år på samma företag. Vi jobbar i olika avdelningar med en avdelningschef och en chef med övergripande ansvar. Flera olika chefer och de turas om att basa över oss. Alla är jättetrevliga, men det finns en som jag har problem med.
          Varje gång vi jobbar ihop är han på mig. Jag sköter mitt jobb, är populär och kan mer än flera av de fast anställda. Det är inte det han ger sig på utan min titel. När jag förlorade mitt jobb och kom hit som vikarie så tog jag ett jobb ett steg under av vad jag hade. Inte mig emot, men denna knäppa chefen ska få mig att vara nån form av slav. Jag ska göra det han säger åt mig och han vill att jag ska göra en massa löjliga saker som inte alls har med min tjänst att göra. De andra männen jag jobbar med behandlas aldrig så. Dessutom skäller han gärna på mig inför andra. Han gör bara sig själv löjlig för det finns ingen anledning till tillsägningarna annat är att dominera och visa sig överlägsen. I dag skrek han åt mig över hela lokalen för att sänka en TVapparat som stod på högt. Inte min TV, jag satt inte ens nära och ändå fick jag höra att jag skulle jobba och inte titta på TV på arbetstid. Personen som satt och tittade på TVn med den höga volymen är snäppet över mig i "rang" och han fick ingen tillsägning. När jag protesterade så fick jag höra att det var mitt jobb att hålla koll på de andra. Vilket det självklart inte är. Jag har en arbetsbeskrivning och i den finns varken hunsande eller allt-i-allo med.
          I början trodde jag att han hade något personligt mot mig, men nu tror jag mest att han har problem att arbeta med kvinnor. Även de chefer jag har som är kvinnor är han på och kontrollerar, självklart genom mig. Sånt gör han aldrig någonsinn med männen.

Vi har en mansdominerad arbetsplats, men förutom dumhuvudet är det en väldigt trevlig arbetsplats för kvinnor.

Hur ska jag reagera? Att säga ifrån har hittills inte hjälpt och som vikarie kan man inte springa till närmsta chef och klaga. Jag jobbar inte alltid med den dumme chefen och i vilket fall är jag inte fast anställd. Hade jag jobbat ofta med honom hade jag faktiskt klagat för det händer att jag känner mig trakasserad. Fast ibland är det också svårt att veta om man överreagerar. För vad gäller honom kan jag vara överkänslig för att jag ogillar honom som person. Han utstrålar Skitstövel lång väg. Även om jag vet att jag har kvinnliga medarbetare som tycker att han är helt ok.

Usch, vad jag är arg just nu!

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          ester
          Inlägg 06-09-2006, 21:57
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 398
          Medlem nr: 82

CITAT (Hannele @ 06-09-2006, 22:52)
          CITAT (kristerh @ 06-09-2006, 22:50)
          Har du hört med facket om de kan göra något unsure.gif
          men det är inte lätt när man inte är fast anställd

Facket kan väl göra mest för dem som inte är fast anställda och behöver facket mest? unsure.gif

Enligt min mening gör facket ingenting mer än möjligen peta sig i naveln! mad.gif I alla fall inte mitt fack. När jag hade fast anställning hade företaget stora arbetsmiljöproblem och när jag för tredje gången sökte hjälp hos facket i frågor som de självklart borde ha hjälpt mig med och fick nobben så ville jag inte vara med längre. Bad om en förkaring och fick ett fruktansvärt oförskämt mail från mannen som borde ha förhandlat i min sak.
          Då gick jag ur och jag tänker inte gå med igen!!!

Citera

Inlägg i den här tråden
          ester   Vad göra med bufflig chef?   06-09-2006, 21:34
          kristerh   Har du hört med facket om de kan göra något :unsur...   06-09-2006, 21:50
          Hannele   Facket kan väl göra mest för dem s...   06-09-2006, 21:52
          kristerh   Facket kan väl göra mest för dem som inte är fast...   06-09-2006, 21:59
          ester   Facket kan väl göra mest för dem som inte är fast...   06-09-2006, 22:08
          Hamilton   Finns det ingen arbetskamrat du kan prat med? De a...   06-09-2006, 22:23
          KURT   Skriker han åt dig inför andra så är det nog betyd...   07-09-2006, 05:26
          Boxer   Det tycker jag lät som en bra medi...   07-09-2006, 06:15
          pejori   ta med dej din arbetsbeskrivning, och gå och prata...   07-09-2006, 09:49
          ester   Det är den övergripande chefen jag...   07-09-2006, 10:24
          Berith   *usch* -_-   07-09-2006, 10:28
          pejori   Det är den övergripande chefen jag har problem me...   07-09-2006, 10:30
          Kakaduan   Jag tycker nog inte att det är så bra att ignorera...   07-09-2006, 10:31
          Bettson   Ester , både du och chegen har fel arbete. CHefen...   07-09-2006, 11:03
          kristerh   Det låter som en utmärkt metod, bör prövas, om ja...   07-09-2006, 11:56
          Bettson   Det låter som en utmärkt metod, bör prövas, om ja...   07-09-2006, 13:21
          Bee   Det här med kränkande särbehandling på en arbetspl...   07-09-2006, 13:25
          MrNorth   Hej! Jag är facklig ledamot på min arbetsplat...   08-09-2006, 12:39

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 07:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon