CITAT (kristerh @ 06-09-2006, 22:59)
CITAT (Hannele @ 06-09-2006, 22:52)
CITAT (kristerh @ 06-09-2006, 22:50)
Har du hört med facket om de kan göra något
men det är inte lätt när man inte är fast anställd
Facket kan väl göra mest för dem som inte är fast anställda och behöver facket mest?

Jo visst, men jag menade att man lätt kan få sparken om man messar med en chef som tillfälligt anställd. Dessutom kanske man inte är med i facket som tillf anställd

då blir det svårt att få dem att hjälpa till.
Nä, sparken för det tror jag inte att jag skulle få. Här är de mer civiliserade än så
Däremot tror jag att jag skulle ställa till det för min avdelningschef om han skulle behöva ta tag i det hela. Företaget värnar särskilt om kvinnor och all form av trakasserier eller illa behandling av kvinnor tas det tag i extra hårt. Är rädd att jag skulle dra igång en allt för stor karusell. När jag sedan kanske blir utLASad ändå och problemet för mig försvinner när jag inte längre måste jobba ihop med honom.
Men för att vara tillfälligt anställd känns det som om mitt problem är för litet för att dra igång något. Men något måste jag ju ändå göra. Kan inte bara sitta snällt och låta mig bli hunsad och nedvärderad. Jag är ingen vaktmästare här. Vi är alla akademiker och har alla "bra" jobb även om jag inte längre har en chefsposition.