CITAT (sarah68 @ 10-09-2006, 08:25)
hej,
om du ska köpa en dammsugare så satsa på en utan påse. Vi har en sådan, och det är såå smidigt att bara ta bort en behållare och skölj ur och torka.
Hur fungerar en sådan? är det i stort sett samma konstruktion som en vanlig dammsugare med något slags filter i slutet?
Jag pratade med min far om dammsugare och han satte igång med en ordentlig redogörelse. Han började med att prata om de tidigaste dammsugarna som hade en tygpåse som man i stort sett tömde på en tidning och återanvände. Men de som helt saknar påse hade han ingen erfarenhet av
Detta är föresten dammsugare nummer två som jag sätter eld på. Jag känner mig sååå uppskattad av gamla hushållsapparater
CITAT
Absolut tycker jag att du ska satsa på ett stativ för moppar i microfiber, det bästa alternativet om du inte har en massa mattor förstås.
Fråga vilken lokalvårdare, jag är själv en sådan, som helst så kan de tala om fördelarna med micromopparna gentemot dammsugaren.
Blir det inte dyrt i längden. Jag menar, hur länge håller en duk/trasa.
Problemet blir nog det med mattor. Vi har ju en del mattor. Osså ska man städa under "sladdhärvorna" också...
Nåväl. Det bästa är kanske att slänga sig på cykeln och åka runt på dammsugarsafari mellan elgiganten, onoff, coop och rusta. Som vanligt är väl sortimentet som de annonserar ut på Internet strikt skilt mot de varor de faktiskt har till salu i butiken...