CITAT (Gloriana @ 10-09-2006, 21:25)
Det blir elstängsel...så snyggt

Men vad göra!! Jag misstänker också att vi haft grävlingsbesök ibland - den rackarn bajsar i rabatten men artigt nog i kanten. Min man hittade också en alldeles särskilt omhuldad (av grävlingen alltså inte av mannen

) bajsgrop - där hade den lille f-n varit flera gånger. Vi slängde ut revirmarkeringen i skogen och gjorde egen (guldvattenvarianten alltså).
Jag har bott på landet sen 1990 (med undantag för några gräsliga år i lägenhet) men så mycket vilt som vi har i denna trädgård har jag aldrig varit med om. Som tur är så finns det roliga saker också - fåglar och rävar och annat trevligt.
Rådjuren, vildsvinen och grävlingen är inte mina vänner. Undrar om man kan övertala någon vargflock att bosätta sig här

Fast om du ska stängsla med el så tror jag nog att det bara behövs en period. När de väl fått sig några rejäla "kyssar" så håller de sig borta. Våra grisar höll sig där staketet varit även efter att vi utökat hagen. Livrädda för att få ström i sig vågade de inte försöka sig på att gå ut på den nya delen av hagen. Vi fick locka med äpplen i flera dagar innan den modigaste smög sig över gränsen.
Grävlingen lär inte gilla ström han heller och skiter nog hellre i skogen än att bli grillad på ditt nya staket.