Det finns bara en sak som verkligen hjälper mot förkylning och det är att stanna hemma, dvs att undvika att utsätta sig för smitta. Förkylning smittar via virus och jag betvivlar högeligen att alla dessa olika dyra preparat man kan köpa i hälsokosten hjälper mot virus. Möjligen kan besvären mildras men själva virusen klarar kroppen av.
Det finns en massa läkemedelsföretag som hela tiden letar efter olika sätt att tillverka läkemedel föratt kunna tjäna pengar på detta. Det bolaget som lyckas har en gyllene tid framför sig men än har inte detta hänt som alla vet. Forskning pågår dock och utan tvivel har alla dessa hälsokostpreparat testats, var lugn för detta.
Vet inte om ni tänker på det men alla som säger att nu sen jag äter detta preparat blir jag inte förkyld, skulle dom blivit förkylda om dom INTE ätit preparat XXX? Jag var mycket förkyld i ungdomen, flera gånger per år, men nu är mycket sällan jag blir förkyld. Det kan komma någon snuva men den går snabbt över. Orsaken tror jag är att kroppen är immun mot dom flesta virusstammarna numera.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|