nej man orkar inte hur mkt som helst men det är svårt att säga ifrån *vet*
mig har de kallat den barmhärtige samariten... det som löste detta var en fd pojkvän och en styvkusin.
pojkvännen såg till att jag inte träffade eller pratade med mina vänner speciellt mkt så att jag började förlora kontakten med dem - då slutade de ringa eftersom han alltid blev sur när nån ringde, ville komma förbi eller ville att mman skulle komma förbi dem.
styvkusinen som alltid ringde när hon hade problem och ville prata oavsett tid på dygnet men aldrig fanns där för mig när jag behövde detsamma belönade mitt stöd genom att stöta på min pojkvän vilket jag snabbt fick reda på eftersom hon gjorde det ute på lokalpuben när jag inte var med - bredvid sin dåvarande pojkvän.. *hmmm*
jag bad henne dra åt helvete rent utsagt och det är som sagt min fd pojkvän även om det inte tog slut förrän senare eftersom jag inte kunde ta mig ur det förhållandet speciellt enkelt utan hjälp...
därefter har jag som princip att inte lägga mig i för mkt i folks problem men jag lyssnar och stöttar gärna så länge jag kan få detsamma tillbaka annars stryps den ransonen väldigt fort.... jag har inte många nära vänner men de jag har är väldigt bra vänner och vår vänskap innebär ge och ta från båda håll.
jag tycker att du ska säga vad du tycker till din energislukande väninna och förklara att du gärna finns där för henne - inom rimliga gränser eftersom du måste må bra du med.
lycka till - jag vet att det är svårt!
|