Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Pool och damm i ett?, Fungerar det?
          Anders zon III
          Inlägg 16-08-2003, 15:54
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 305
          Medlem nr: 15

Schweiziskt badsätt

Finns nåt liknande i Sverige? Skulle vilja veta mer...

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          dammkillen
          Inlägg 27-08-2003, 09:00
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 703
          Medlem nr: 1 738

Hej

du har redan en befintlig pool.. Om man t.ex. titta på bilderna på den här länken..så ser man att det här kaklet och poolkanten slutar en bit ner i vattnet, så ska man spinna på den ideén så... Då har du alltså en befintlig poolkant.. Om man t.ex. ska göra som det ser ut på bilden i länken, då skulle man kunna tänka sig att man fyllde ut jordmassor runtom poolen, fast då är frågan hur det egentligen fungerar i den omgivning du har, alltså blir det bra att göra så, blir det ett bra resultat.

Jag vet inte, det är egentligen enda ideen jag kommer på när det är en befintlig pool, det är ju möjligt att det finns andra ideer, jag vet inte om det går att ta ner en sån där kant på en sån där pool, alltså att sänka den befintliga poolkanten, det är väl armering i betongen antar jag, det är möjligt att det går att slipa av armering och liksom göra en brytning i poolens betongväggar alltså, jag vet inte om man kan göra det, om man kan borra.. Det kanske finns såna här kapverktyg som man kan kapa rätt in genom betongen. Det där vet jag inte, det här är bara funderingar, spekuleringar.
          Nu stirrar ju jag mig blind på hur det ser ut på bilden i den här länken som startade den här diskussionstråden.

Jag menar annars, att man vill ha en pool och damm i samma omgivning, ja då kan man ju fundera... Pooler ser ju ut på olika vis förstås, det är väl inte bara det här standard badhusmässiga utformningen av pooler, så jag menar om man ska kombinera en befintlig pool med en damm då är frågan, hur får man det att harmonisera, för det är väl det man vill? Det där är kanske en smakfråga vad som harmoniserar.

Men utifrån vad du skriver så blir första frågan; hur kan man kombinera en pool och damm och då kan man väl få många svar..

..t.ex. då att ha samma vatten, att poolen och dammens vatten liksom sitter ihop, är detsamma. (som i länkexemplet)

..en annan är ju liksom att poolen och dammen harmoniserar i en omgivning men att dom har separata vattenanläggningar och reningar.

det är kanske lite omständigt svar av mig men men..jag lät tankarna flöda fritt

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 30-07-2025, 12:56

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon