CITAT (Reserv @ 14-09-2006, 09:17)
Jag känner mig fruktansvärt träffad

och hoppas nu att andra också kan känna sig träffade. Jag kan väl inte va´ensam om att behöva stöd? Det är inte alltid man väljer "rätt" i livet, eller ens
vet va´som är rätt, även om underbara vänner försöker leda en "rätt". Jag har haft ordentliga dalgångar, mer eller mindre sen sambon gick bort för snart ett år sen, och allrahelst
en odlait har stöttat mig jämt och ständigt. Hon har aldrig klandrat mig, även om mina beslut inte alltid vart så genomtänkta, mer panikspontana. Jag förstår om hon nu känner sig som dig Agneta.......men jag hoppas inte det, för min avsikt va´aldrig att utnyttja, hon har vart min ängel.

Men det är ju det som vänner är till för. Hon har stöttat dig under din svåra tid, du har säkert lyssnat på henne och hjälpt henne eller kommer att hjälpa henne när hon faller. Det är ju helt omöjligt att EXAKT kunna dela på stöttning/att stöttas typ "idag lyssnade du på mig nästa gång ska jag lyssna på dig". Vi har ju perioder som är bättre/sämre.
Energitjuvarna är sådana som ALDRIG bryr sig om andra människor. Skulle du säga att "hela mitt liv är totalkatastrof och jag mår jättedåligt" så skulle de titta på dig med oförstående min och fortsätta prata om sitt eller ta och dra snabbare än en avlöning och inte höra av sig till dig på ett bra tag. kanske kontakta dig längre fram och höra om "du mår bättre" och är svaret jag så blir du deras slask igen. Eller sådana som otåligt lyssnar men ALLTID för in samtalet igen på sina problem.