Hejsan. Jag heter Pia och är ny här. Fast det verkar som om jag har stött på en del av er på andra ställen. För tillfället är jag kobonde så det begränsar ibland den tid som jag kan lägga på mina intressen, varav växter i alla former är ett. Eftersom vi arrenderar gården under en kortare period så har jag lagt mer krut på krukor än på rabatter. Har många drömmar såsom vatten i någon hörna, en hibiscushäck, lite magnolior och massor med doftande växter, men det får vänta tills vi skaffar eget. I stället har jag hibiscusar här inne, säkert 40 krukor och så begonior, lökar och liljor samt blandade godsaker som pelargonior, suckulenter och så förstås mina senaste kelgrisar, hoyorna. Har väl fått ihop ett 30- tal nu. Jag är förtjust i att samla frön och bytar gärna frön, sticklingar, ideér, recept, you name it. Sedan måste jag ju ägna lite tid åt mina andra djur d.v.s. höns, gäss, hundar och katter också. Linedansar för motionens och för skojs skull. Jaha, det är jag i ett nötskal. Ha det gott. Pia
--------------------
Pia mitt i Skåne zon 1
|