CITAT (Norrbottens-Magdis @ 22-09-2006, 21:49)
Det är verkligen skamligt!!

När det gäller folk som uppför sig illa, stör grannar o.s.v så verkar det ju vara hur svårt som helst att få bort dem men att de kan vräka en person för att den har missat hyran EN gång på 65 år! Då ska man skämmas!

Fattar inte varför hon ska slippa undan för att hon är gammal. Ska nu alla gamla få genvägar och slippa betala just för att de är gamla?
Hon hade missat att betala 3 gånger. Ligger man på sjukhus eller vad man än gör så får man ju se till att nån annan betalar ens räkningar!
Nej, vräka är kanske lite hårt men jag tycker ändå det är rätt. Varför ska hon få göra hur som helst bara för att hon är gammal och bott där länge?
Nu har hon ju betalat så då kan det ju kanske få gå för den här gången men skylla på ditt och datt och att man är gammal och ser dåligt och inte ser vad det är för räkningar som ligger på bordet är skitsnack. Då får man se till att fixa nån annan som SER räkningarna i så fall tycker jag! Dålig ursäkt.
Kanske låter hård men man ska göra rätt för sig även om man är gammal tycker jag.