CITAT (Evgeni @ 24-09-2006, 11:22)
Du frågade vilken av personerna? Den som arbetar som förskolelärare så klart

Och ja, jag tycker nog att det är ganska självklart, att vi som utbildat oss inom " läraryrkena " ska förhålla oss " neutrala " när vi har med andras barn att göra. Vi har ingen som helst rättighet att påhyvla barnen vår egen " syn ". Nu tycker jag förstårs inte ens att vi har rätt att " påhyvla " våra egna barn åsikter som de inte kommit på själva. De ska lära sig tänka för egen maskin.
Sen är det naturligtvis juste om vi kan lära oss att ta hänsyn till varandra även inom yrkeslivet. Det är ju det optimala om nu den personen som inte firar jul kan få göra annat. Men om det inte går, ja, då får h*n bita i det sura äpplet och göra det h*n är där för att göra

hoppas fjodor kan rätta mig om jag har fel: Men som jag har fattat det så är väl båda (alla 3?) förskollärare???
och JAG håller inte riktigt med dig...
CITAT
Vi har ingen som helst rättighet att påhyvla barnen vår egen " syn ". Nu tycker jag förstårs inte ens att vi har rätt att " påhyvla " våra egna barn åsikter som de inte kommit på själva. De ska lära sig tänka för egen maskin.
för det är ju detta vi gör !!! Julfirandet om något är ju religiöst!!! Och det "pådyvlar" vi ju alla barnen...... Men DET är tydligen OK??
b