CITAT (Fizzgigg @ 26-09-2006, 14:35)
För att underhålla operativsystemet du har installerat räcker Windows egan funktioner ganska långt men det är lätt att man missar dem eftersom man måste starta dem själv. Klicka på Start-knappen, gå in under Alla Program, Tillbehör, Systemverktyg. Här finns det en hel del godis. Börja med att göra Diskrensning för att städa bort filer som Windows vet att de kan tas bort utan att det händer något. Sedan kör du Diskdefragmentering för att låta Windows strukturera upp filer så att de ska kunna laddas in snabbare.
Det där med Diskrensning göär jag ibland. Eftersom jag kan sitta och tanka hem sisådär 300 filer per dag så får jag massor i te mintenet files. '
Plusgirot tex låser sig för tankning så man kan behöva göra detta två gångne under en arbetsdag. Cookies också. Det är därför jag har roboform så att jag hittar tillbaka när jag ständigt rensar cookies.
Och nu sitter jag egentligen och lägger tillbaka imin stora dator. Den började fungera dåligt för en månad sedan. Hade lite jobb jag var tvungen att göra innan jag skulle ta itu med städningen. En dag sa den bar junk ungefär och ville inte fungera alls.
Gjorde faktist alla de här åtgärderna och systemet sa att jag inte behövde defragmentera. Är tydlgine en duktig ordningsam datoranvändare som lägger det mesta på rätt plats.
SLet äver mina säkerhetkopior på en annan bärbar dator och fortsatte. SLängde in outlook där också. Det var inget vidare för den datorn hade egentligen inte kapacitet för att klara detta, men det har gåttt hjälpligt.
NU har jag lagt tillbaka tjugofem program och den är fortfarande trevlig. Nu skall bara alla datafiler läggas över. Men en jädrans massa jobb är det.
Så jag behöver bättre verktyg helt enkelt.