CITAT (scorpan @ 26-09-2006, 16:38)
jag ställer väl en "dum" fråga då!
När man ska tömma temp mappen, vilka filer ska man Inte ta bort? och varför går det inte ta bort vissa filer....jag kan få hålla på och backa i omgångar och in igen innan det funkar.....
och varför dumamr sig datan med att starta om mitt i alltihopa? jag gick igår för att ta en kopp kaffe, lämnade datan vind för våg framför mina hundar

och när jag kom tillbaka från köket så höll datan på att starta om?!?
och rätt som det är är jag utan både mus och tangentbord....(har trådlöst) med nyladdade batterier.
Generellt sett brukar jag ta bort allt som går, windows skyddar själv de filer som är viktiga. Undantaget är om man har Adobe Acrobat installerat, eftersom Adobe inte skyddar sina temp-filer och den dessutom använder dem flitigt så kan man skjuta hela Adobe i sank om man tar just de filerna. Å andra sidan går det ganska snabbt att installera om och man förstör inget livsviktigt (som operativsystemet) så jag är inte sååååå överdrivet försiktig

Gissningsvis kan det vara så att din dator laddat hem uppdateringar från Microsoft Windows Update, och behövde starta om. Då kan den starta om, om man låter den sköta hela uppdateringsproessen själv. Man kan kontrollera det från kontrollpanelen-säkerhetscenter-Automatiska uppdateringar. Jag låter Windows sköta allt sådant själv, fast jag tror inte den startat om mitt i något viktigt. Däremot brukar den fråga om den ska göra det, varpå jag tackat nej och bett att få göra det själv senare. Jag misstänker att den startar om på egen hand om jag inte svarar på frågan. (Har aldrig testat dock)
Jag hade Bluetooth-tangentbord och mus innan, men tröttnade på att ideligen behöva ansluta på nytt (Logitechs programvara hängde sig titt som tätt också) så jag bytte till trådad utrustning från Microsoft och det var nog det bästa jag gjort. Vad som är rätt för dig vet jag däremot inte, eftersom jga inte vet vilken utrustning du har. Antagligen räcker det att trycka på connect när prylarna gått ner i strömsparläge.