CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2006, 16:00)
CITAT (Bettson @ 26-09-2006, 15:35)
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 26-09-2006, 14:25)
Menar ni den där "Shark steam bottle" eller vad den heter? Jag har sett reklamen och funderat på om det vore nåt. Den verkar ju praktisk i utrymmen som är svåra att komma åt men i övrigt vet jag inte. Det är sällan vi har så ingrodd smuts att det inte går att torka bort med en fuktig trasa.
Det är just det man tror, tills man prövat något annat. Jag torkar också ofta med trasa bakom diskbänken och spisen och så, det blir ju mycket stänk när man steker. Tyckte nog det såg rent ut.
Så tog jag ångkannan, körde med redskapet typ fönsterskrapa på kalklet horisontellt uppifrån. OCH herre jisses, skiten bara flöt neråt. Trodde faktiskt inte att jag hade ett så skitigt kök.
Och det bästa är att eftersom jag har lite dålig rygg och tidigare fick göra en rejel böjning och dessutom försöka gno med dåliga axlar och armbågar så kan ja nu stå rak och bara dra skrapan.
Du kan rekommendera den alltså? Det är alltid intressant att höra riktiga människors åsikter om produkter. Reklaminslagen gör ju nästan att man blir tvärsemot saker och ting istället.
Rekommenderar den starkt. Men fortfarande säger jag att den lossar på skiten. Ångan är också bra på fett.
Men torka bortsmutsen den gör du inte med vanliga trasor för då blir det randigt utan kosta på dig ett antal microdukar. Då blir allt så där hotellblankt.