CITAT (Bettson @ 26-09-2006, 16:22)
Jag måste säga att jag känner mig lättad. Men nu till dumstrutsfrågan igen. Jag klarar bara att installera vilket det gär själv. Men kopiera den oinstallerade versionen. ......
Måste den vara p en egen partion så att det inte förväxlas eller?
Eller är det bara att kopiera i stället för att installera.
Jag brukar göra så här (men du förstår säkert principen så det är bara att improvisera):
Jag har skapat en mapp på D: som heter Oinstallerat. I den har jag skapat en mapp som heter Acrobat. I den mappen har jag bara kopierat in rubb som stubb av det som finns på Acrobat-cd:n.
När installationen sedan frågar efter skivan använder jag Bläddra för att peka på den mappen istället.
I mappen Oinstallerat har jag för övrigt kopierat in Windows-skivan, Office-skivan osv i egna mappar, så alltid när något ska installeras behöver jag bara peka på respektive mapp. Det är extra smidigt när Windows eller Office vill uppdatera något och vill ha urspringsfilerna, då slipper jag gräva i cd-arkivet för att hitta dem.
Mappen med det oinstallerade kan du lägga var du vill så länge du inte lägget det i samma mapp som den programmet är installerat i. Vilken partition du lägger det på spelar ingen roll men lägg det helst på ett ställe där du inte råkar ta en säkerhetskopia av mappen av misstag. Det tar onödig plats i säkerhetskopian och du behöver inte säkerhetskopiera det eftersom du har det reda på originalskivan.
It's not the years, honey, it's the mileage.