CITAT (Bettson @ 27-09-2006, 07:56)
En ahaupplevelse till:
Min outlook tar ju in massor av material. Jag bearbetar bifogade filer till pdf
eller skriver ut mailet som pdf och sparar. Så kastar jag mailet. Och ändå är pst-filen ( som jag gör automatiskt) gigantisk.
Så mitt arbetssätt passar inte outlook helt enkelt. Eftersom outlook varit så segt har jag misstänkt virus, men alla viruscheckar är negativa.
Så nu tänkte jag att jag gör en annan fil bara av kalendern coh adressboken och lägger tillbaka i stora datorn och börjar på nytt. Jag får in mellan 20-40 mail per dag och egentligen vill jag bara ha säkerhetskopiering för de "färska mailen" och adressbok och kalender.
Jag skall prova det d freslår oc ta kontakt med supporten för att höra om de har någon special att fragga pst-filen med kanske.
Tror du jag tänker rätt?
Personligen skulle jag inte dela upp innehållet till flera pst-filer. Det går men det är småtrassligt och det är en väldigt liten förtjänst i det. Det du skulle kunna testa är att ändra inställningarna för den automatiska arkiveringen. I Outlook 2003 gör man så här (det borde inte vara så stor skillnad i andra versioner av Outlook):
I Outlook, gå in i menyn Verktyg och välja Alternativ. Klicka på fliken Annat. Här finns det en ruta som heter Arkivera automatiskt där du ska klicka på knappen som heter Arkivera automatiskt.
Här finns det gott om inställningar för hur Outlook ska arkivera gamla prylar i en annan pst-fil.
Egentligen gör det varken till eller ifrån eftersom den huvudsakliga pst-filen fortfarande inte defragmenteras men det kan vara ett smidigt sätt att flytta gammalt material som man inte behöver längre.
It's not the years, honey, it's the mileage.