Nu fungerar jag igen efter två veckors trassel, sorry inte jag utan min dator.
Stora datorn är omformaterad och allt är lagt tillbaka. Kommer att ta tillvara råden jag fått. Fast nåt skit i outlook hade jag nog, fast jag vet inte vad. Jag gjorde som jag tänkte separerade ut adressbok och kalender och startar på nytt. När jag komprimerade outlook i den gamla datorn så blev nämligen filen 100 mb större, tyckte att nu fick det vara.
Sonen har dock lyckats lägga mina dokument på D i stället för C. Fråga mig inte hur, men det gick tydigen.
mssql-servern för det administrativa ligger dock kvar på C fast alla säkerhetkopior kommer att ligga på D
Likaså ska jag göra mappar med oinstallerat för alla mina program samt lägga nycklar på roboformen så jag har allt samlat. Det tar en himla tid att sitta och sortera programskivor i master och uppdateringar.
Fast ni måste nog tyckta att jag är en riktig dummy. Men jag har lämnat in min datorn några gånger för att få hjälp och fick skrämselhicka på kuppen. Det verkade inte alls vara någon större förståelse för att man är rädd om sina data. Vaktar min dator som en äggsjuk höna ungefär.
Tusen tack för all hjälp, jag kanske återkommer