HURRA, nu var vi där igen!!!! Fram med pajerna, stenarna och gevären. Gräv skyttegravar och panga på.
Nej, jag bara skämtade. Jag håller med i sak, var och en skall få göra som dom vill. Men tyvärr finns det självutnämnda överförmyndare som inte tillåter detta. Givetvis skall ingen få förstöra för andra men man skall inte måla fan på väggen bara för att man har hört talas om honom.
Om nån skall lyckas förorena grundvattnet så får man nog vara bonde. Ingen trädgårdsägare med normalt förstånd kan använda så mycket Roundup att det kan nå grundvattnet. En annan sak är att exempelvis Roundup inte är farligt för människan i nån större utsträckning, förmodligen inte alls. Det är en annan sak med fiskar men fisktätheten i grundvattnet är väldigt låg.
Sen måste man hålla isär olika ämnen. Det som hittats i grundvattnet i Sverige är gamla synder, Totex mm, inte Roundup. Kanske kommer man att hitta det där nån gång i framtiden, kanske inte. Men skyll inte på trädgårdsägarna i så fall.
Och Ingrid, jag behöver inte fynda i julrean. Har bunkrat upp med 6 liter i förrådet. Koncentrat alltså. Räcker ett tag.