Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Officefunktioner, Kan man seriedöpa dokument?
          Bettson
          Inlägg 05-10-2006, 13:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Sitter och hanterar småfiler stor del av dagen. Skulle kunna spara mycket tid ifall man kunde seriedöpa dokument.

Har jag börjat lägga filer i en viss mapp så föreslår den oftast samma mapp nästa gång. Men jag har en massa dokument som ligger i serie.

Tex Lev 1248.pdf, Lev 1249.pdf osv. Idag rullar jag till sista dokument i mappen och pekar på det, ändrar siffran och sparar.

Jag gör om mänga dokumnet som kommer in som office imigewriter. Tar upp dessa med faxläsaren och sparar som pdf med acrobat.

Är det någon som har något tips. wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Bettson
          Inlägg 05-10-2006, 17:04
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

CITAT (Fizzgigg @ 05-10-2006, 17:51)
          CITAT (Bettson @ 05-10-2006, 14:45)
          Sitter och hanterar småfiler stor del av dagen. Skulle kunna spara mycket tid ifall man kunde seriedöpa dokument.

Har jag börjat lägga filer i en viss mapp så föreslår den oftast samma mapp nästa gång. Men jag har en massa dokument som ligger i serie.

Tex Lev 1248.pdf, Lev 1249.pdf osv. Idag rullar jag till sista dokument i mappen och pekar på det, ändrar siffran och sparar.

Jag gör om mänga dokumnet som kommer in som office imigewriter. Tar upp dessa med faxläsaren och sparar som pdf med acrobat.

Är det någon som har något tips. wub.gif

Menar du att döpa om alla befintliuga filer i en mapp så att de får ett likadant namn plus en numrering eller hur menar du?

Nej inte riktigt så.

Jag får in alla mina kunders leverantörsfakturor antingen i mail som gif eller office imige eller pdf. Jag får också in leveranötrer som fax vilket läggs på en särskild dator.

Filnamnen är alltid något annat än vad jag slutligen sparar som som.

Om jag får in leverantörafakturor från kund A så har jag naturligtvis en särskild mapp för kund A med undermapp Leverantör A.

Där ligger kanske tidigare filer som heter Lev A 1574, Lev A 1575 osv.

När jag gör en ny omgång från A så behöver jag bara uppsöka rätt mapp vid första fakturan, sedan föreslår ju programmet senast valda mapp och det är OK tills man byter kund. SÅ långt är allt enkelt.

Men det blir ju en himla massa filer om man säger så och lat är jag också och vill slippa skriva. Så idag rullar jag fram till sista filen, markera denna som föreslaget namn och så ändrar jag sista siffran till Lev A1576.

Men mapparna blir ju stora och det tar tid att sitta och fippla med filnamn. (som sagt lat är jag)

SÅ jag tänkte ifall det finns någon funktion som gör att jag kan styra mappens innehåll så att föreslaget namn blir serie dvs att när jag kommer till denna kunds mapp så föreslår programmet Lev A1576 alldeles av sig självt pga av tidigare filers namn.

Lite mycket begärt kanske, men frågar man inget så får man inget veta. smile.gif

Alla extra kanpptryckningar man gör för att göra något försöker jag rationalisera bort. Tex när jag jobbar med saker jag bara sparar elektronist så ändrar jag standarsskrivare till adobe. SLiter så mycket på mitt tangentbord ändå tongue.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 19:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon