CITAT (Rapchic @ 05-10-2006, 17:50)
CITAT (forget-me-not @ 05-10-2006, 02:06)
CITAT (Rapchic @ 04-10-2006, 20:44)
och om man är som jag (bor inte nära nån te butik)
tykcte jag det skulle vara praktiskt
Varför inte öppna en tébutik där du bor? Eller är kundunderlaget för litet? (jag vet inte var du bor)
alla små butiker går i kk här...
liten stad...
Förvånar mig inte att alla små butiker, som te, present och godisbutiker går i konkurs.
Hade förmånen att sälja kläder gross till klädbutiker i Sthlm och alla ovan nämnda småbutiker hann öppna ena gången jag besökte deras granne, klädbutiken o så nästa gång jag kom hade den gått i kk.
Jag funderade ofta över räknekunskaperna hos dessa butiksägare. Det är bara att räkna ut hur många hekto té per dag man måste sälja för att få ihop till hyran, elen, samt en inkomst till sig själv. Godis för 2.95 hektot.....det är 29.50 kilot. För att få ihop 2950 sek per dag måste man sälja 100 kg godis. Det gör man inte ens i Sthlms mest besökta varuhus, än mindre i en liten avsides affär där ingen impulshandlar.
Sorry, nu kom jag ifrån din fråga lite men att sälja på nätet borde vara betydligt mera riskfritt att försöka med. Gäller väl att ha en jättefin hemsida och ha råd att köpa hem ett litet lager att utgå ifrån. Personligen skulle jag nog inte handla té på nätet, det blir mera garn och sånt som är svårt att få tag på i affärerna. Har du någon idé som skiljer sig från andras så kan det lyckas.