Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Officefunktioner, Kan man seriedöpa dokument?
          Bettson
          Inlägg 05-10-2006, 13:45
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 2 745
          Medlem nr: 882

Sitter och hanterar småfiler stor del av dagen. Skulle kunna spara mycket tid ifall man kunde seriedöpa dokument.

Har jag börjat lägga filer i en viss mapp så föreslår den oftast samma mapp nästa gång. Men jag har en massa dokument som ligger i serie.

Tex Lev 1248.pdf, Lev 1249.pdf osv. Idag rullar jag till sista dokument i mappen och pekar på det, ändrar siffran och sparar.

Jag gör om mänga dokumnet som kommer in som office imigewriter. Tar upp dessa med faxläsaren och sparar som pdf med acrobat.

Är det någon som har något tips. wub.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          Fizzgigg
          Inlägg 05-10-2006, 23:21
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 477
          Medlem nr: 8 505

Min käresta (som ofta är kreativare än vad jag är) kom med ett förslag som gör att du slipper scrolla/bläddra längst ner iaf. Detta är förstås på villkor att vi har förstått vad du vill göra. smile.gif

Gör som vanligt för att få upp dialogrutan i Outlook för att spara den bifogade filen "utanför" plats. I dialogrutan som kommer upp ändrar du vy så att du visar vyn som heter Detaljerad lista. Nu kommer alla filerna i mappen där du befinner dig att visas i kolumner med filnamn, storlek och såna saker. Som standard sorteras filerna på filnamnet och det syns på att det är en liten triangel bredvid komunnamnet "Namn". Vilket håll triangeln har beror på om filerna sorteras A->Ö eller Ö->A. Klickar du kolumnnamnet ändrar du sorteringen så att det som visades först hamnar sist och vice versa. Om filerna alltid heter Lev A 1574, Lev A 1575 osv kommer den sista att hamna överst när du byter sorteringshåll.

Ett annat alternativ är att utnyttja sorteringsfunktionen i kolumnen med namnet "Senast ändrad" istället. Du struntar sorteringen i vad filerna heter utan hoppar mellan att visa äldsta filen först (överst) respektive senaste filen först beroende på hur du väljer att sortera.

Men det viktigaste för att du ska kunna sortera är att du byter vy till Detaljerad lista om det inte är det från början.

Hjälpte det ditt problem?

--------------------
          It's not the years, honey, it's the mileage.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 14:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon