CITAT (Snöflinga @ 07-10-2006, 22:50)
Handlade den röda varianten från Tvins, inte så billig, men tänkte att det var det väl värt om den nu var så bra
Har nu testat och tycker att den är ganska tung ... Saknar en tredje hand att hålla ner avtryckaren med ... I bruksanvisningen står :"Använd inte förlängningssladdar till denna maskin"

... Måste man ju om det skall putsas fönster t.ex. ... vem har jordade uttag i alla rum
Men visst rinner smutsen bort och övning ger förhoppningsvis färdighet ...
Någon som vet om den kan användas på spishällar också ...
Inte vet jag om det rekommenderas, men jag har gjort ren spishällen i två år nu med ångkannan.
Kör hela köket när jag storstädar kakel, bänkar, spishäll. ANvender gummiskrapan. Men innan jag tar den till fönskter igen gör jag ren gummilisten med glasögonputs eller något annat som tar bort fettet ifrån listen.
Tycker inte jag behöver en tredje hand, den smuts man har lossat torkar inte fast så fort. Använder oftast förlängningen, har kannan i ena handen och redskapet i det andra. BLåser på, ställer ifrån mig kannan tar mirkaeltrasan och torkar efter. Då hinner ångtrycket stiga igen. Fast jag upplever inte att sänkningen av ångtrycket är något problem. Har samma kanna som du har.
Förutom vanlig städning så är den bra förstärkning vid fläckborttagning, Dvs alla fläckar utom proteinfläckar som ska tas bort med kallt vatten.
ANdra fläckar slår jag på fläckborttagningnemedel och så ångar jag. Ett bra ångtryck gör att smutsen lyfter upp ur tyget.
Prova att rengöra guldkedjor, lägg dom på ett papper och ånga.
OM du inte har ett å¨ngstrykjärn med separat tank ( för dom är de bästa) så kan du prova klädmunstycket på något plagg som råkat få permanenta skrynklor du inte blir av med. Häng plagget på en galje och stick upp munstycket inifrån och dra neråt. FUnkar kanon.
Men som sagt utan mirakeltrasorna är effekten av maskinen bara halv.
Jag har väskan som följer med fyll med rena trasor.