CITAT (Bee @ 10-10-2006, 10:30)
Nu har jag testat min Tvins-apparat. Onödigt dyr investering får jag säga.
Jag blev rätt besviken
Det kanske är en bra grej om man städar väldigt ofta men på den ingrodda köksfläkten var den inget vidare. Där fick det bli att torka med Mr Muscle som vanligt.
Därefter testades den på badrumsspegeln. Tog dubbelt så lång tid som vanligt och jag fick ändå torka med lite mild spegelrengöring efteråt för att få det som jag ville. Och inte lossnade det något från duschdörrarna.
Jag tror det var mirakeltrasan som gjorde hela jobbet! Jag märkte ingen skillnad i alla fall mot vanlig städning.
Fönster har jag inte testat än Jag brukar få gnugga bort fluglort så det skall bli spännande att se om ångaren gör det bättre.
En annan sak jag blev lite överraskad över var hur snabbt ångan tog slut i kannan. Sen var det att vänta länge innan man kunde hälla på mer vatten och vänta på att det skulle värmas upp...
Nu har jag betalat 898:- inkl frakt så jag blir ju tvungen att använda eländet lite mer innan jag avskriver den helt från dagordningen.
Här är det ingrott och fasttorkat också så jag förstår faktiskt inte hur du gör.
Jag har svaga handleder och tumgrepp vilket gör att jag har svårt att gnugga, händerna håller inte helt enkelt. Su just att grejen lossnar skiten tycker jag är helt fantastiskt.
Jag gav bort en på reapriset till min svåger och svägerska.Blev ombedd att demonstrera den på ugnen, för skulle den bli ren då.......... Deras ugn såg förskräcklig ut när de flyttade in för åtta år sedan. OCh trots idog putsning så har den inte blivit bätte.
Faktiskt så var ugnen efter den behandlingen i det bästa skick någon av oss sett den.
SÅ jag förstår faktiskt inte hur du gör.... visserligen är det en del teknik, men i alla fall. Prova igen.
OCh flugskit har vi här på rutorna också. Sedan vi flyttade in i samhället så finns alla dessa stora spyflugor som kommer från komposterna.
Jag brukar ånga först på rutan så att man ser var allt sitter. SÅ drar jag långsamt med fönsterskrapan och torkar av vattnet nertill. Och så eftertork med trasan vilket egentligen bara gör att allt restvatten ska komma bort. Man behöver inte gno hårt på någon smuts.