Ett jättegrattis!!!!!
Mitt tips är att vänta med en hel del saker. Det som är bra att ha till en början är en barnvagn, febertermometer, såklart bilstol om ni har för avsikt att åka bil, lite kläder i storlek 50/56, köp inte för mycket i 50. De är supergulliga men de flesta barn växer ur dem ganska fort, 56 kan de växa i åtminstone någon månad förhoppningsvis.
Sen visar det sig vad ni behöver efterhand. Att samla på sig en massa prylar innan kostar bara en massa pengar för saker man kanske inte ens behöver använda. Kanske ni känner att behovet av en sele är jättestort eller att du måste ha mjölkuppsamlare, då är det lättare att köpa till efteråt.
Jag köpte en massa amningsprylar men märkte sedan att jag trivdes bäst med vanliga amningsinlägg från ICA, allt annat kändes bara bökigt.
Jag rekommenderar en bärsjal så småningom. Jag har testat både sjal och sele och tycker inte att selen ens är i närheten av lika bekväm för mig och barnet som sjalen är. Det finns olika sjalar, men den jag använde är en mobywrap, ringsjal har jag inte testat.
--------------------
Murphys lag: Om något kan gå snett kommer det att gå snett, och vid sämsta möjliga tillfälle.
Murphys femte lag: Om någonting absolut inte kan gå snett, gör det det ändå.
|