CITAT (KURT @ 11-10-2006, 11:57)
Igår en älgjägare döda i Knäred, nu två st döda utanför
Åmål. Hur var det nu?
Vid älgjakt så skjuter man ........?
Man kan ju faktiskt läsa artikeln ordentligt.
Det där tycker jag nog är lite låg diskussionsnivå.............
För det första. När man pratar om att älgjägare inte kan skjuta säkert, det händer olyckor osv. så är det att man inte pejlat pass, inte har skjutbakgrund mm.
I detta fallet pratar man faktiskt om en mordutredning. Man vet ingenting om vad som skett enligt utredning mer än att det var två döda män.
Att två döda män skulle ha vådaskjutit varandra samtidigt låter ju minst sagt otroligt.
Om det är olyckshändelser som ligger bakom så är inte rubricering mord, det är dråp. Men nu har manb en mordutredning.
Det förekommer mord på Stureplan, i svenska hem, i samhällen och i städer. SKa man angripa alla människor som befinner sig på de ställena kanske.
Att använda detta till någon slags slagträdebatt där jag alltid har rätt och vräng på meningen hur som helst det är faktiskt lite dålig stil. Min svärmor diskuterar på det viset vilket brukar kunna göra mig galen. Har man en diskussion så tar man upp och kommenterar varandras argument, man tar till sig det som är bra och avvisar det som man inte tycker är bra. Och man respekterar meningsmotståndaren.
Att antingen svinga med dåliga argument så att man ska vinna till varje pris eller inte kommetera alls för att man tror att man skall förlora, det är inget diskussion.
Att två män är döda under oklara omständigheter är inget annat än tragiskt. Jag kan inte annat än att tycka synd om älgjägarnas familjer.
Och jag kommer inte att använda det som argument i debatten att två familjer mist sina anhöriga. Jag tycker det är, ja jag vet faktist inte vad jag skall säga-
Förutom det så litar jag fullkomligt på de jägare jag känner, de skjuter säkert. Och jag talar utifrån det jag själv upplevt och inte utifrån fördomar och tidningshysteri.
Nu blev Bettson lite bannad framenot kvällen, men det går nog över.