CITAT (birgitek @ 12-10-2006, 15:04)
CITAT (Evgeni @ 12-10-2006, 14:56)
CITAT (birgitek @ 12-10-2006, 14:46)
Då kanske man skall införa resebidrag för alla oss som har långa och kostsamma resor för att komma till Nationalmuséet eller Naturhistoriska?
Förresten så kommer det ju att vara fritt inträde för barn upp till 19 års ålder.
Dessutom varför skall vi betala för alla rika turister, japaner, amerikaner m.fl
Birgit Ek
Snäääälla birgit! , jag pratade inte om dig eller mig, som vuxna ansvarstagande människor med en egen inkomst som vi faktiskt bestämmer över själva. Jag pratar om barn, som inget annat val har, än att anpassa sig till den vuxenvärld de lever i...........................nån inlevelseförmåga har du väl

............eller?
Hur tänker Du dig då att barn ute på landsorten skall ha råd att ta sig till nämda ställen? Och nu blir det ju inga entréavgifter för barn under 19 år och det tycker jag är helt OK. Men som Du sa, vuxna människor med egen inkomst.......
Birgit Ek
Vilka aktiviteter det än gäller, som hamnar under dagis, skola och fritids, det anser jag att alla barn ska kunna vara med på. Det ska inte få finnas en enda unge som inte kan följa med på grund av föräldrarnas ekonomi.
Och att det ska finansieras av våra skattepengar, det är för mig självklart.
F.d. ev. geni som numer dessutom...........är rökfri☺ /Gillan,zon 3-4
De enda som aldrig misslyckas är de som aldrig försöker!