CITAT (askar @ 16-10-2006, 15:34)
Vi har en liten tvättunna...
den hade vi även när vi var fem personer i hushållet
och aldrig har den varit fullpackad.
Vi tvättade ofta... varje dag om det behövdes.

Jisses, minns när ungarna var små. Båda två hade omogen blåsa och var sängvätare ända fram till sjuårsåldern då det helt plötsligt försvann precis som doktorn sagt att det skulle göra. Sen hormonmognad sas det bero på. Och hund hade vi och skitiga arbetskläder ( maken kunde komma in och byta tre ggr per dag i skörden för det kliade) och ungar som inte gärna grävde i sandlådan utan i vattenpölarna för det var mycket roligare.
Jag tvättade varje dag jag också för annars hade vi inga kläder. Men jag bokade gårdens stora tvättstuga varje helg.
Då tvättade jag ungefär i genomsnitt 13 ombyten lakan. Trettio par jeans.
Täcken, kuddar, trasmattor mm tvättade jag var tredje vecka för att barnen hade kvalsteröverkänslighet. Hur många overaller, arbetsbyxor det blev törs jag inte tänka på.
Men konstigt nog så var mina ungar rena en gång per dag i alla fall. Och inte var det mina ungar som gjorde att dagiset inte kunde gå ut för att det fattades kläder. Jag kom faktiskt på att de lånade mina ungars kläder för att det fattades på annat håll.
Jag fick ha tvättstugan ett dygn och då körde jag igång och tvättade åtta maskiner x 2 och det var 12kg maskiner. Sedan skulla allt torkas och tas om hand.
Någonstans i den tidsperioden tappade jag greppet...