Vi gjorde om våran tvättstuga i våras och är sååå nöjd
Har vääääääääääääldigt liten tvättstuga, bara en vägg i stort sett så tvätten får vi hänga på övervåningen i ett vanligt rum (det som inte går i torktumlaren alltså). Lite besvärligt men vad gör man...inte lätt att lösa det.
Innan stod både tvättmaskinen och torktumlaren på golvet, ovanför var trådhyllor och brevid en hög garderob. Nu köpte vi skåp på Ikea, vanliga enkla vita. Två lågskåp med bänkskiva, tre skåp ovanför och ett litet skåp ovanför torktumlaren och tvättmaskinen, torktumlaren står numera ovanpå tvättmaskinen. Känns mycket större och oj, vad man får plats med grejer och det bästa av allt, man ser inte skiten
Här är lite bilder, före och efter (jodå, det sitter handtag på de övre skåpen nu, de var slut på Biltema i flera månader

).

Visste inte att det fanns strykbrädor för Ikeas kökslådor, smart men tyvärr så är våra lådor verktygslådor eftersom vi inte har plats för allt sånt nån annanstans så det får nog gå bort .
Min smartaste grej just nu: stumpklämmor. Superbra, har inte tappat bort en enda strumpa sen jag köpte dem. Finns att köpa på t.ex. Onetex där jag köpt dem, men varning, ett paket räcker inte långt, jag har precis skickat efter två paket till