CITAT (ewa zon 3 @ 17-10-2006, 11:15)
aldrig trodde jag att en trååååkig fråga om en gammal vattenslang kunde bli så rolig läsning. Tack ska ni ha
Visste ni att kranen ute på väggen heter "Vattenutkastare" (Undrar vad man kan få till av det ordet

)
Fick höra det av rörmokaren som var här och bytte mina droppande utekranar till frostsäkra "Vattenutkastare" idag.
/Ewa
På tal om vattenutkastare ja...
Vår gamla vattenutkastare behövde bytas ut för några år sedan. Jag och maken åkte till järnhandeln för att köpa en ny. Efter en stunds letande gick vi fram till den manliga säljaren och jag ställde frågan:
"- Var har ni vattenutkastare?"
Han tittade på mig med en frågande min och undrade vad jag menade.
Min man grep då in för att förklara, han formade sin högra hands pekfinger och tumme till ett C, vickade handen lite fram och tillbaka i sidled samtidigt som han sa: "- Du vet, en sån här, tj-tj" (samma tje-ljud som i ordet attjo)
Säljaren sken upp och sa "- Aha, en sååån!" och så gick han till en hylla och hämtade en vattenutkastare...
Jag fattar inte! Vad är det för ett konstigt samförstånd mellan män? Hur funkar deras hjärnor? Hur kunde säljaren fatta vad en "tj-tj" var för nåt - men han hade ingen aning om att det heter
vattenutkastare ...

Karlar...