CITAT (Reserv @ 18-10-2006, 14:45)
CITAT (arno @ 18-10-2006, 13:54)
CITAT (Pirum @ 18-10-2006, 13:45)
Har flera exempel på folk som plockat ihop sina egna paket (snordyra spel- eller bio-system), men jag vill inte peka ut företag eller personer med namn. Men i vanliga företagspaket från Posten eller vad det nu kan ha varit så är det såklart inte projektorer inblandat.
Det borde satts en maxgräns på, tja, 7000kr eller nåt tycker jag. Och att man bara fick utnyttja det en gång.
Har samma erfarenheter som Pirum.
Gemensamt för de som har fått ut värstingpaketen är att de har oftast höga löner. Inget som erbjuds vanliga arbetare alltså. Datorn står inte sällan i den spelande sonens rum.....
Tja......

...nog tycker väl
jag att personliga assistenter är "vanliga" arbetare.....och jag vet flera av dom som nappat på erbjudandet från kommunen om hemPC. Att datorerna sen står i barnens rum anser jag inte ha nån större betydelse, dom använder datorerna mer än oss vuxna, i skolarbeten och i kontakter med varann.
Vad jag menade var att man blir erbjuden paket som knappast stämmer med intentionerna om man har tillräckligt hög lön. Dyra maskiner som sedan blir en statusleksak medan den som tagit ut datorn knappar vidare på den gamla.
Det var väl inte detta som var avsikten när företag och kommuner började datorisera Sverige.
Kommunanställda personliga assistenter blir knappast erbjudna de paket jag sett hemma hos privatanställda tjänstemän.