CITAT (kristerh @ 19-10-2006, 17:01)
jag är modig

har ett par siemens trådlösa hemma som jag tänker fortsätta med, dessutom tycker jag siemens har bäst ljud, har testat bla doro men det lät som man skulle prata i en burk

Vi har precis bytt ut vår Siemens mot Doro. VI har haft trådlösa telefoner hemma i flera år. Mitt intryck är att do håller inte särskilt länge så det är ingen mening med att köpa för dyrt. Doro, 2st, gick på ca 500. Väldigt lättskött. Klara tydliga knappar, stadig handen, enkel bra manual, bra ljud.
Vi är nöjda.
Det där med elektromagnetisk strålning är ett kapitel för sig. Man hittar lika många som är rädda som dom som inte bryr sig. Hur stor är ökningen av hjärntumörer i landet tex? Hur många fler fall av leukemi bland barn har vi fått (det finns siffror på det)
Det pratas mer om strålningen från mobiltelefonen i bilen. Där är det strålande verksamhet vill jag lova. Man måste egentligen ha en extern antenn på bilen om man skall komma lindrigare undan. Moderna bilar har inte det. Jo vissa modeller har en "hajfena" på taket.
Läs kritiken nogsamt. Hurpass saklig är den? Vilka studier hänvisar dom till? Hur tillförlitliga är dom studierna? Och motsatsen: hur tillförlitliga är tex Chalmers studier i ämnet?