CITAT (Alba @ 16-10-2006, 14:55)
Det var alltså du som slutade på Volvo och blev trädgårdsmästare. Fantastiskt. Såg dig i något TV-program.
Hur går det - är du fortfarande lika entusiastisk ??
Ledsen att jag inte svarat tidigare, men någon stal mitt bilbatteri natten till måndagen borta i Tråvad, så jag har inte kunnat komma hem förrän idag

Jag vill gärna skriva att jag fortfarande är lika entusiastisk, men det kanske skulle vara en liten osanning. Alltså, jag har fortfarande lika kul och ångrar mig inte en sekund att jag startade upp handelsträdgården, men ekonomin kan vara klart dämpande. Man har ju aldrig några pengar över och skulle man mot förmodan ha det, vågar man inte röra dem eftersom det alltid kommer nya räkningar som skall betalas. Mitt stora intresse ligger ju hos träd/buskar och perenner, men det är något som jag är nästanb ensam om i de trakterna. Så jag får ju rikta in mig åt andra håll. Som binderier t.ex. Det var något jag aldrig trodde jag skulle hålla på med, men gissa om jag blev förvånad när jag upptäckte att det var kul

Men rackarns vad svårt det kan vara. Jag hyser stor beundran för de som kan det ordentligt. Dessutom har jag sått en del krukväxter, framförallt streptocarpusar och hibiskusar. En del som samlar just streppar är klart intresserade av mina fröplantor. För tillfället håller jag på att binda kransar inför Alla Helgonhelgen. Det gäller att ha många färdiga kransar i kylrummet. Då kan man ta fram efter behov och dekorera dem när det behövs. Men jag gör ju även andra prydnader inför den helgen så det gäller att ligga i nu.
Så visst kan det vara jobbigt när man inte vet om ekonomin kommer att hålla, men jag ångrar mig inte!
Christer.