CITAT (Evgeni @ 27-10-2006, 11:26)
CITAT (Björken @ 27-10-2006, 11:09)
Lyckliga ni som fortfarande kan tycka att oväder är lite mysigt och spännande. Den inställningen slutade jag själv med efter att Gudrun dragit fram, träd kors och tvärs överallt, ett dygn innan det gick att nå omvärlden överhuvud taget via vägarna, strömlöst i 14 dygn, vi var ändå bra gynnade, det fanns andra som hade strömlöst mycket längre, ingen teleförbindelse över huvud taget på över 4 dygn och då var det ändå bara mobilen som gällde, fasta telefoni var borta i 26 dygn.
Har man sedan ett jobb som innebär att man ska upp mitt i natten för att förse andra med morgontidningen då ser man ingen charm i oväder.
Den som inte sett hur stor förödelsen kan bli har säkert svårt att förstå oron som finns.
En sak lärde i varje fall stormen Gudrun folk åtminstone här nere och det är att ta SMHI:s stormvarningar på allvar nu och se till att man har ett förråd av viktiga saker hemma. Var inom affären igår eftermiddag och de sa att de sålt slut på alla sina termoljus och nästan alla batterier, trots att de hade lagt upp ett rejält lager.
Jag förstår verkligen vad du menar. Det var därför jag la in " så länge inget/ingen blir förstört eller skadat". Vi blev inte så hårt drabbade som många andra även om en hel del träd blåste ner.
Men jag har däremot blivit fruktansvärt åskrädd sen vi blivit ganska otäckt drabbade ett par gånger sen vi flyttade in -98. Jag får näst intill ångest så fort jag hör bara så lite mullrande på avstånd. Inte alls roligt.
Sen vi tog ner en väldigt stor ek vars rötter letade sig in under huset, och grenarna hängde över taket har inget hänt. Men rädslan, den hänger kv
Jodå jag såg att du skrev att om inget/ingen blev skadad.
Tilläggas kan att när Gudrun drog fram så slets stora delar av taket på det hyreshus min son bodde i bort. Att det sedan tog lång tid att få det åtgärdat är en annan sak,