Jag är ju fortfarande så ledsen, värre blir det när jag slänger allt.
Nu har vi hållit på i en vecka och gått genom alla lådor och kartonger, Garderober osv.
Försäkringer var här, men man blir ju bara ännu mera ledsen när man pratar med dom.
Vi skall skirva upp allt vi hade där, sätta ett pris på detta och årtal när det köptes. Sedan räknar dom.
Och t ex ett par svindyra vinterskor är bara värd 20 % efter 2 år. samma med alla kläder.
Nu får jag ju slänga nästan hela mitt liv i en container och får några korvöre för det. Det är skrämmande. Och då skall man ha så mycket jobb.
Vi har sprungit runt i affärer, kollat på internet osv för att få ihop priserna.
Inte har jag några varma Kläder än, för hela tiden går åt att plocka, skriva, kolla priserna osv.
Jo jag va ri 2 skoaffärer men hittar inga som passar mina fötter.
Julen får nog vara i år, 3 stora flyttkartonger med julgrejor står därnere.
Men om jag köper nytt nu, vad skall jag göra efteråt med allt? Vi har ju inga förrådsutrume längre. Skall ta flera måndaer innan allt är klart därnere. Skall man staplar kartonger i lägenheten?
Jag är helt enkelt förtvilad, skulle vilja sätta mig i ett hörn och storskriker men det hjälper ju inte heller det.
8 Din A 4 Sidor har vi nu skrivit ihop och förut höll vi på att skriva ditt årtal när vi köpte.
Tänkte ju först jag gnäller lite i gnälltråden men hittade den här igen
Elisabeth
|