CITAT (askar @ 30-10-2006, 11:13)
Istället för sjukskrivning som numera inte är så långvarig
brukar man erbjudas Taxi till o från jobbet,
för ca 3 år sedan fick man betala 20kr enkel resa.
Ja, det där med att komma till jobbet frågade jag honom om eftersom jag bor på landet och måste använda bilen. Han sa att jag nog kunde ta av operationsskon (som annars hade hindrat mig från att bara trycka ner en pedal åt gången) och köra i bandaget. Han la också till att om det hände en olycka så blev jag nog ansvarig för den ....
Men den biten fixar sig nog. Det är mer det där att han sa att jag inte får gå och stå på jobbet. Jag påpekade att jag är uppe och springer hela tiden under arbetstid. Jag sa till honom att på en timme kanske jag sitter ner 20 minuter. Det var då han sa att det var upp till min arbetsgivare att se till att ge mig arbetsuppgifter som jag kan utföra sittande. Men så funkar det inte riktigt på ett modernt kontor idag ... I alla fall inte på mitt.
Men, jag får väl lita på vad han säger när det gäller den korta sjukskrivningstiden. Det är ju helt underbart om det kommer att kännas så pass bra efter bara en vecka! *hoppas"
Jag måste ju ha foten i höjdläge. Men vet någon hur länge jag måste ha det? Jag förstår att det är bra om jag har det den första veckan men sen? (Jag ska fråga läkaren om det imorgon men finns det någon som vet så får ni gärna dela med er.)