CITAT (Rossi @ 30-10-2006, 11:38)
CITAT (yenny @ 30-10-2006, 11:34)
Både min moster och mormor har gjort en sådan operation.
De gick båda på kryckor ett bra tag efteråt. Jag tror min moster var hemma någon månad efter operationen, men jag minns inte riktigt.
De är i alla fall båda riktigt nöjda att de gick igenom operationen.
Det låter ju bra att höra om många som är nöjda. Det är tydligen 90% chans att det blir bra. De som fortfarande har ont efteråt är visst de som redan innan operationen led av artros.
Det var nog ett tag sedan dina släktingar opererades, eller? Några kryckor ska jag inte behöva.
Jag kunde fått mina fötter opererade samtidigt men då hade jag varit lite hjälplös hemma den första veckan och inte klarat mig själv så läkaren tyckte att det var lite väl tufft. Nu kommer min man att vara hemma första dagen och sen får jag ligga där själv med benen i vädret, chokladpraliner i munnen och kolla på dokusåpor/läsa romaner!

Mormor gjorde det för 2 år sedan, hon är ju lite äldre (80) så hon behövde kanske stödet.
Min moster var det nog 3 år sedan... jag kanske minns galet, men jag tror nog hon hade kryckor någon vecka i början i alla fall... jag minns nämligen en dråplig historia om att få med sej tekoppen till vardagsrummet med krycka i ena handen och tekoppen i den andra... det var inte så mycket te kvar i koppen då hon äntligen var framme