CITAT (afrodite @ 30-10-2006, 12:45)
Till Berith och er andra som inte tror att det jag nu skrivit är sant vill jag bara säga att det är verkligen inget jag skulle sitta och ljuga om.
Visst kom jag in här på forumet och busade runt med er lite grand. Jag tyckte också att tråden som jag skrev mitt första inlägg i var mycket intressant men att den hade spårat ur och inte längre gav så mycket eftersom folk hade svårt att vara sakliga. För att få igång en vettig diskussion igen så använde jag mej av en humoristisk ironi, för humor har jag märkt har en nedtaggande effekt i de allra flesta fall.
Men ett allt för seriöst inlägg från min sida, hade fört med sej en stor risk att själv hamna i skottzonen för de beska kommentarer som ni börjat slänga ur er åt varann, märkte jag.
Visst, jag hade kunnat låta bli att ge mej tillkänna, om det nu var det jag var rädd för. Kanske hade det varit bäst så, men nu blev det inte på det viset.
Glatt påhejad att fortsätta skriva som den borgarbracka jag utgav mej för att vara, gjorde att jag kände mej lite smickrad och föll för uppmaningen att starta en egen tråd.
Kanske det också var dumt och jag avslutar den med på en gång om ni tycker det. Det är absolut inte min avsikt att ställa till en massa bråk mellan er utan snarare verka som en figur som kanske kan få en del att dämpa sin ton mot sina medforumister stundtals, och istället avreagera sej på Fru fån Dite. Hon gör sej förtjänt av det, men det gör inte de personer som är av annan åsikt än man själv. Vuxna människor borde klara av det på ett bättre sätt än att vara elaka mot varann.
Detta är min åsikt och avsikt. Jag antar med ditt inlägg nu ber om den . (Alltså inget försök till påhopp och jag hoppas att jag tolkat situationen rätt.)
Afrodite
jag tycker du ska fortsätta att skriva som du gör
BÅDE som nu, allvarligt och Helgalet som fån Dite
ett underbarst kåserande med en härlig snärt i humorn
klarar inte vuxna människor av, att skilja på sanning och rent uppenbar satir, är det inte DITT fel..
allt som skrivs, oavsett om det är på Odla, i Tidningar eller någon annanstans så måste man sålla och inte köpa allt, rakt av
man väljer själv, hur man vill tolka det man läser, men som sagt, allt som skrivs är inte automatiskt sanning
det finns säkert en och annan mytoman och lögnare, här inne som på¨alla andra ställen