CITAT (cosmos @ 02-11-2006, 14:17)
Jag är så full av beundran för det fantastiska jobb ni gör!!!
Jag fick en känsla av att man där betraktade varje medlem av personalen som en viktig person..att det fanns tillräckligt med personal för att dom skulle orka engagera sej i sina boende!
Mamma sa alltid...när pappa dör...och jag blir så gammal så jag inte kan klara mej själv...så vill jag ha en lägenhet där!!
Men om man drar ner på personal
Det är nog så att det beror tyvärr också på i vilken kommun man bor.
Har varit hemma hos min moster som bor i lägenhet i äldreboende och då har personalen just varit där och "städat" enligt henne.
Inte kunde jag se det. Grus och damm över allt, sängen var visserligen bäddad men madrassen låg knöglig så det var bara att börja om från början med damsugare och skurtrasan och bäddningen.
Min moster sitter i rullstol (amputerad) och då dras det in extra mycket grus m.m. visserligen men hon hade inte varit ute på flera dagar enligt henne själv.
I hennes säng en specialmadrass som skall eliminera liggsår, viktigt att den ligger slätt och fint. Det luktar gammalt i lägenheten.
Men visst förstår jag att mycket av detta är p.g.a. av personalbrist och att de gamla är tysta och försynta för de är så tacksamma att de får den hjälp de får. Det är synd att de inte vågar slå näven i bordet till politikerna.
Jag var inne och pratade med föreståndarinnan och genast så blev det bättre ordning en tid, men nu är det snart dax igen att stöta på.