Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Vill ni höra om min födelsedag som jag inte firade
          Eva i Skåne
          Inlägg 02-11-2006, 16:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Fylla femtio? Jag? Näää!!! Inte alls nåt som känns som nån större hit unsure.gif
          Redan i somras bestämde jag mig för att inte fira dagen i november. Jag tänker fortsätta vara 49 sa jag. Åtminstone fram till sommaren för då vill jag ordna en fest i stugan. Trädgårdsfest kan man ju inte ha i november...

Redan för en vecka sedan började det trilla in gratulationskort, med pengar sleep.gif , från ett par äldre släktingar. Sen kom min odla-väninna på besök förra helgen och hade blommor och fina trädgårdsböcker med sig, vad annars biggrin.gif laugh.gif .
          Fler blommor hann jag få innan dagen D var inne och igår massor av post, mail, pm och sms. Tack alla snälla som tänkte på mig trots att jag snuvat er på kalaset unsure.gif. En del av er har en inbjudan att se fram emot nästa sommar.... rolleyes.gif

Vad gör man då när man fyller jämt och inte vill ha nån uppvaktning och inte vill lägga pengar på nån resa?
          Jo, min man tog ledigt och vi planerade att åka till Köpenhamn och strosa och äta gott och sen på kvällen vara tillbaka på svenska sidan och gå på teater.
          Och hur blev det?
          Den kallaste, stormigaste och snöigaste dan vi haft hittills på säsongen. Vi ger oss iväg till tåget som ska ta oss genom tunneln till andra sidan sundet.
          Kabelbrott sad.gif Inga tåg går sad.gif Ersättningsbussar ska komma..... Jaha. Ett snabbt överslag fick oss att inse att så mycket folk som det stod redan och väntade så skulle vi inte komma med de närmaste fem bussarna wacko.gif Så var det med den Köpenhamnsturen.
          Ingen katastrof, men oturligt. Dock hade vi en trevlig dag på svenska sidan, åt gott och tog en liten biltur (fruset hade vi gjort tillräckligt när vi var vid stationen). Sen hann vi hem och ta det lugnt en stund innan det var dags för teatern.

Teatern vill jag berätta lite om. Det var ingen tjusig galaföreställning, men MYCKET bra!
          I Malmö finns det en teatergrupp som heter Moomsteatern och som består av förståndshandikappade ungdomar som studerar på teaterhögskolan. Så duktiga dom var, vilken glädje i spelandet smile.gif
          Vill ni läsa mer om dom så läs här och här
          Och ni som har möjlighet kan gott göra ett besök och se deras föreställning. Detta var första gången jag såg dom, men det ska inte bli sista.

Så var det med födelsedagen för mig som fortfarande är 49...... nästan laugh.gif

Citera

Nytt inlägg
          Svar
          kerstin z5-6
          Inlägg 02-11-2006, 18:12
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Grattis i efterskott ! smile.gif Ni får säkert kul på trädgårdsfesten i sommar

Själv tänker jag definitivt inte vara hemma, inte ha fest heller -jag åker bort och gör något jag velat göra länge smile.gif..men dit är det ett tag smile.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 22:58

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon