CITAT (alle @ 03-11-2006, 10:23)
Jag är en ny medlem så förmodligen blir jag väl ignorerad nu
(hur många inlägg måste man göra innan man har rätt att ha en åsikt?) men jag vill ändå göra två invändningar.
För det första, många loggar in från sin arbetsplats, hur skulle det då fungera med bara en medlem per dator? Det kan ju faktiskt förekomma fler Odlaiter på samma arbetsplats.
För det andra, många-jag själv t.ex.-kan nog under en lång tid nöja sig med att bara läsa inlägg utan att kommentera, och sen när tiden är mogen våga sig på ett inlägg. Detta innebär ju att trots att man inte skrivit något tidigare så kan man mycket väl veta vad som avhandlats.
Lev väl, Alle
Ja det ju just de känslorna du har som gör att jag avskyr dubbla alias.
Jag menar att det är inte meningen att det skall vara så. Men historien har visat att just den grejen att gamla medlemmar tar ett dubbelt nick, provocerar, kör diskussionsbataljer och oförskämdheter med sig själva för att få igång bråk mm eftersom de "gillar när det blir lite livat" det gör att man är försiktig i stället för välkomnande när en ny medlem dyker upp. De sitter kanske och är trevliga på ett alias men beter sig avskyvärt på ett annat och skickar tjuvnyp till andra på ett sätt som de egentligen inte vill bli kända för eller våga stå för. FY farao för sådan feghet.
Kommer de med ett vettigt inlägg och verkar vara vettigt funtade i huvet som du är, så säger jag välkommen. Får väl passa på att säga det förresten. Annars så låter man tiden gå för att få ett grepp om vem de är.
Man söker på deras inlägg tittar i deras profil och bedömer helt enkelt.
En bra grej för att inte verka oseriös är att man skiver något i sin profil. Man kan ju vara anonym för det. Men om man inte gör det så är sannolikheten att man sorteras in i den skara som man inte vet om man kan lita på eller inte.
Är du vettig och trevlig så kommer du fort att bli känd för den du är. SÅ det har nog inte med antalet inlägg att göra utan hur man skriver och hur man bemöter andra.
Jag kan förstå tex att Telix Matte bytte till askar. Hon gjorde detta öppet och hade ett skäl.
Men jag avskyr när gamla medlemmar sitter med flera alias och driver med oss andra. Och att dessa roar sig på vår bekostnad. Likaså är det dessa medlemmar som driver fram misstänksamheten mot nya medlemmer.
Och jag gillar inte att sitta och vara misstänksam eftersom jag är en gästfri och social person. Jag skulle aldrig öppet vara otrevlig mot en ny medlem bara av den orsaken att den är ny medlem. Men jag väljer av bitter erfarenhet den vägen, att så att säga titta vad en ny medlem har för sig innan jag tar dom till mitt hjärta.
Jag önskar att det inte vore så, men tyvärr så har oskicket med dubbla alias gjort att det med tiden blivit så.
Dolda dubbla alias är en oförskämdhet utan like och borde bestraffas med avstängning. Fast det går ju inte eftersom det ofta finns flera medlemmar i samma famlj som ju nyttjar samma IP.
Fast i det nya forumet så skulle ju detta inte gå.....
OCh alla ni som sitter med dubbla dolda alias....skäms på er